Så mycket inbringade Zones Fight Cancer-kampanj

Under september släppte Zone en limiterad klubbmodell där en del av försäljning gick till Ung Cancer – vi tog ett snack med Zones Kalle Brännberg gällande utfallet av välgörenhetskampanjen.

Hur mycket har kampanjen inbringat till Ung Cancer?
– Kampanjen har inbringat runt 37 000 kronor på de produkterna som vi släppte till marknaden. En bra siffra med tanke på att det var en limiterad kampanj under en viss begränsad period.

Vet ni specifikt hur pengarna kommer användas?
– Exakt hur de används vet vi inte, men det kommer så klart att användas till att hjälpa unga som har blivit drabbade av cancer på ett eller annat sätt. Vi hoppas även att hela kampanjen bidrar till att öka kännedomen kring en hemsk sjukdom, och att vi alla kan prata öppet om det.

Pixbo Wallenstams Linda Andersson och Patrik Malmström har varit affischnamnen för välgörenhetskampanjen. Foto: Per Wiklund

Hur togs kampanjen emot av butikerna och kunderna?
– Kampanjen har gått bra med nöjda butiker och kunder. Jag tror våra återförsäljare gillar när det sker någonting annorlunda, och där tror vi att vi på Zone kommer in bra med nya idéer.

Är detta ett initiativ som vi kommer få se fler gånger från Zone?
– Ja, vi kan redan nu berätta att det kommer en uppföljning i större slag än detta projektet, avslutar Brännberg.

 

Innebandymagazinet Produktguiden
Jämför produkter
  • Total (0)
Compare
0