Kim Nilsson gör som Zlatan – lanserar eget varumärke

Kim Nilsson är en av svensk innebandys största profiler och stjärna i både landslaget och FBC Kalmarsund. Nu lanserar Kim det egna varumärket K7 tillsammans med märkets första kollektion av kläder, skor, väskor och innebandyklubbor.

Kim har under karriären spelat i både Sverige och i Schweiz. Han har vunnit SM- och VM-guld samt tagit hem poängligan både i SSL och NLA. Kims popularitet är stor inom sporten, samtidigt som han alltid har varit selektiv med olika samarbeten och sponsorer.

– Under årens lopp har jag fått många förfrågningar om att lansera egna produkter, både i Sverige och när jag spelat utomlands. Nu och med mitt eget varumärke känner jag att jag kan behålla kontrollen över både utformningen och mitt personliga varumärke. Jag kan presentera produkter som jag står för och som jag själv vill använda, säger Kim Nilsson.

Varumärket K7 är början på en långsiktig satsning inom sportmode där Kim fokuserar på att ta fram allt fler produkter och nå en allt större målgrupp både inom och utanför sporten. Varumärket och webbshopen har utvecklats tillsammans med reklambyrån Wilson Creative och lanseras nu på bred front.

– Jag ser fram emot att få ut det här nu. Jag har arbetat länge med att hitta rätt leverantörer och produkter. Den första kollektionen går i svart, vitt och grått och alla plagg har en sportig look och känsla. Men jag vill också poängtera att det här är kläder och accessoarer som du kan bära både på innebandyplanen och utanför, avslutar Kim Nilsson.

Innebandymagazinet Produktguiden
Jämför produkter
  • Total (0)
Compare
0